Łączna liczba wyświetleń

sobota, 25 lutego 2012

Sposób na tańszą ropę.

Alternatywą dla oleju napędowego oraz benzyny stają się paliwa pochodzenia roślinnego, bardzo łatwo dostępne i dużo bardziej ekonomiczne od standardowych rozwiązań.

W ostatnim czasie coraz większą popularność zyskują ekologiczne rozwiązania, które napędzają wiele gałęzi przemysłu. Jedną z nich jest przemysł paliwowy. Jak się okazuje, można znacznie obniżyć koszty transportu przy zastosowaniu paliw bardziej ekologicznych od zwykłej ropy czy benzyny. Mowa tutaj oczywiście o paliwach pochodzenia roślinnego, a dokładniej o oleju rzepakowym, który jako domieszka do zwykłej ropy jest sprzedawany jako biodiesel na popularnych stacjach paliw.

Domieszka oleju rzepakowego w zawartości 15-20% w paliwie biodiesel sprawia, że nie odczujemy różnicy. Współczynnik spalania oleju rzepakowego to 96% spalania tradycyjnego oleju napędowego bez domieszki oleju roślinnego, zatem nawet przy 20% jego obecności nie zmieni się praktycznie nic, co więcej możemy zyskać na mniej uciążliwej pracy silnika. Charakterystyczny dzwięk diesla przy paliwie z domieszką oleju rzepakowego może wydać się mniej głośny, jednak ze względu na mniejszy współczynnik spalania związany z dużą lepkością średnie spalanie może odrobinę wsrosnąć.

Istnieje również możliwość zasilania silników disel 100-procentowym olejem rzepakowym, a nawet olejem olejem roślinnym odzyskiwanym z procesów gastronomicznych. Trzeba jednak wiedzieć, że spalanie oleju rzepakowego powinno być poprzedzone wcześniejszym jego podgrzaniem do temperatury 70 stopni celsjusza, ponadto wymagane są dodatkowe filtry na przewodach paliwowych. Istnieją jednak gotowe rozwiązania, które pozwalają na wykorzystanie oleju rzepakowego powstałęgo na skutek tłoczenia rzepaku.

Olej rzepakowy można również kupić na różnych ogłoszenia internetowych oraz Allegro

Biznes opony Wulkanizacja

Każdy z nas zastanawia sie na swoim biznesem , który bedzie dla niego lepszy . Ja chciałbym zaproponować biznes który dotyczy założenia działalności jaką jest wulkanizacja

Biznes Wulkanizacja Zmiana opon na opony letnie i odwrotnie
Kiedy nie mamy pomysłu na nowy biznes, a chcemy w coś zainwestować swoje ciężko zarobione pieniądze, możemy zainwestować się branżą wulkanizacyjną. W ostatnich latach wielkie serwisy wulkanizacyjne masowo wchodziły na polski rynek. Można powiedzieć, że już każde miasto ma przynajmniej jeden wielki serwis, gdzie klienci z całej okolicy mogą szukać pomocy. Najczęściej takich miejsc jest nawet kilka, jednak ciężko wejść na rynek i wywalczyć własnych klientów. Najbardziej opłacalnym sposobem otwarcia serwisu, jest znalezienie terenów z dala od innych wulkanizacji, a także takich, gdzie możemy spodziewać się wielu klientów i przejeżdżających obok samochodów. Do otwarcia takiego serwisu nie potrzeba dużo. Na początek wystarczy kilka mechaników. Młodych pracowników, którzy dopiero co pokończyli technika mechaniczne nie jest trudno znaleźć. Do takich szkół chodzi wiele osób, które chcąc przedłużyć swoją młodość nie wiedzą co ze sobą najpierw zrobić. Później nie ma już czasu na zmianę specjalności, a z czegoś przecież trzeba żyć. Chętnie dorobią w jakimś serwisie wulkanizacyjnym. Praca nie jest ciężka, ale trzeba znać jakieś podstawy. Tacy młodzi ludzie bez problemu wymienią światłą, założą opony letnie czy zajmą się kolorem naszego auta. Wystarczy dać im opony letnie, a w maksymalnie pól godziny założą je w konkretnym samochodzie. Najlepiej mieć na serwisie własny sklep, gdzie takie opony letnie można kupić. Wtedy możemy dodatkowo dorobić. Klienci chętnie oddadzą swoje samochody do naprawy takim specjalistom, a my będziemy na tym zarabiać.

---

Zatrząśnięte kluczyki

Często zdarza się, że natłoku obowiązków, zbyt dużego pośpiechu lub zwykłego rozgarnięcia niefortunnie zatrzaśniemy klucz w samochodzie. W poniższym artykule postaram się przedstawić jak w bezboleśnie poradzić sobie z tym problemem oraz jak go uniknąć w przyszłości.

Nikt z nas nie lubi sytuacji gdy śpiesząc się do pracy lub wracając z zakupów czy innej sytuacji podchodzimy do naszego samochodu, szukamy klucza, a tu okazuje się, że klucz znajduje się w samochodzie. Po pierwsze nie należy panikować. I tak mamy sporo szczęścia, że wiemy gdzie się klucz znajduje. Należy wtedy spokojnie sprawdzić wszystkie drzwi czy czasami, któreś z nich przez przypadek nie zostawiliśmy otwartych. Jeżeli drzwi okazują się zamknięte musimy zastanowić się czy ktoś z rodziny lub znajomych jest w stanie nam dostarczyć zapasowy klucz do samochodu. Jeżeli i ten wariant nie pomoże, nie pozostaje nam nic innego jak zbić szybę. Oczywiście to żart. Na szczęście możemy w tej sytuacji zadzwonić po specjalistę od awaryjnego otwierania samochodu. W każdej większej miejscowości znajdzie się pewnie co najmniej jeden specjalista. Uwaga, należy w tym momencie wystrzegać się pseudofachowców, którzy będą chcieli w jakikolwiek inwazyjny sposób dostać się do środka. Każdy samochód da się awaryjnie otworzyć odpowiednimi narzędziami. Nawet najnowsze modele. Panom z wiertarkami lub łamakami do zamków podziękujmy i poprośmy o pomoc prawdziwego fachowca od otwierania awaryjnego, który bez uszkodzeń otworzy nam auto.

Porady:

1. W samochodach starszego typu zawsze zamykaj drzwi kluczem, a nie przez zatrzaśnięcie.

2. Jeżeli masz możliwość noś przy sobie zapasowy klucz lub zostaw go w miejscu gdzie w razie potrzeby, ktoś bliski będzie mógł go szybko odnaleźć.

3. Nie ufaj bezgranicznie nowinkom technologicznym. W nowszych samochodach montuje się systemy, które zapobiegają zamknięciu samochodu jeżeli klucz znajduje się w środku. Niestety w samochodzie znajdują się tak zwane martwe strefy, w który system klucza nie wykryje i automatycznie zamknie samochód.

4. Zawsze zabieraj klucz jak wysiadasz z samochodu.

5. Ważne: przynajmnie raz w miesiącu otwórz samochód kluczem poprzez zamek, a nie z pilota. W przypadku zatrzaśnięcia lub wyładowania akumulatora pozwoli to swobodnie otworzyć drzwi. Pamiętaj! Zamek nieużywany śniedzieje i staje się bezużyteczny. Ograniczysz sobie kłopotów i kosztów związanych z naprawą zamka.

Podsumowując nic nie zastąpi zwykłej przezorności i systematyczności. Jednakże jak zaistnieje już ta niemiła sytuacja skorzystaj z pomocy profesjonalisty, by oszczędzić sobie kłopotów i dodatkowych kosztów.

---

Motoogłoszenia

Gdy decydujemy się na zakup auta, często dręczą nas różnego rodzaje wątpliwości. Tracimy mnóstwo czasu i pieniędzy na znalezienie właściwego modelu, spełniającego nasze oczekiwania, martwimy się o jego stan techniczny. Co może nam pomóc w tej sytuacji?

Coraz bardziej popularne staje się kupowanie samochodów oraz części motoryzacyjnych na giełdach internetowych. Dlaczego? Ogłoszenia motoryzacyjne on-line skupiają oferty, których nie znajdziesz wybierając się na zwykłą giełdę samochodów używanych. Ogłoszenia umieszczane w serwisach motoryzacyjnych, umożliwiają internautom kupno samochodu, motoru czy części w bardzo niskich cenach. Poza tym na giełdach kupuje się zazwyczaj samochody używane, które pomimo dobrego stanu kosztują o wiele mniej niż samochody w autoryzowanych salonach.

Internetowa giełda samochodowa to nie tylko szansa dla szukających samochodu - to również możliwość sprzedaży auta. Dzięki serwisom ogłoszeń motoryzacyjnych masz szansę sprzedania używanego samochodu. Większość giełd samochodowych pozwala sprzedawcy na wstawienie zdjęć i umieszczenie szerokiego opisu sprzedawanego pojazdu. Ponadto, niektóre giełdy mają możliwość kupowania samochodu w obcej walucie, co pozwala użytkownikom na kupno samochodów z zagranicy.

Giełdy internetowe mają dużo plusów, ale chyba największym z nich jest wybieranie wśród nieograniczonej liczby oferowanych pojazdów z całej Polski. To giełdy motoryzacyjne sprawiają, że każdy może sobie pozwolić na kupno wymarzonego auta czy motocykla bez wychodzenia z domu. Niektóre motokomisy online pozwalają nawet za niewielką opłatą zamówić inspekcję wybieranego pojazdu, aby uniknąć niepotrzebnego rozczarowania po przyjeździe na miejsce zakupu.

---

Filtr DPF

Filtry cząstek stałych stały się obowiązkowym wyposażeniem każego nowoczesnego silnika diesla. Funkcją filtra DPF zwanego takze filtrem FAP jest oczyszczanie spalin z sadzy, która jest rakotwórcza.

Głównym problemem z filtrami cząstek stałych zwanych także filtr DPF oraz filtr FAP ich zatykanie. Powodem zatykania filtrów DPF jest kilka, do głównych z nich należą:

- jazda częsta jazda w ruchu miejskim z niskimi prędkościami

- stosowanie niewłaściwych płynów eksploatacyjnych

- awaria zaworu recylkulacji spalin

- awaria układu zasilania paliwa (np. wtryskiwacze)

- awaria turbosprężarki (olej w układzie wydechowym)

Filtry cząstek stałych są bardzo drogie w zakupie. Ich wysoka cena wynika z konieczności zastosowania przy ich produkcji wartwy katalitycznej, która jest zbudowana z metali szlachetnych, głównie bardzo drogiej platyny. Żywotności filtra DPF szacowana jest w zależności od producenta na 90 do 200tyś km. Zazwyczaj jednak ten przebieg jest niższy.

Osoby które chcą zaoszczędzić i nie decydują się na wymianę jakże drogiego filtra DPF, mogą usunąć filtr. Na polskim rynku jest wiele firm zajmujących się usuwanie filtrów cząstek stałych, są to głównie firmy które zajmują się również chiptuningiem. Filtr można usunąć stosując dwie metody:

- usuwanie programowe

- emulator DPF

Usuwanie programowe polega na modyfikacji sterownika ECU, tak aby nie widział on błędnych sygnałów wynikających z usunięcia, którego już nie ma.

Usuwanie przy zastosowaniu emulatora polega na zastosowaniu emulatora, który podszywa się za sprawnie działający filtr cząstek stałych, tak ze sterownik silnika myśli że filtr jest sprawny.