Łączna liczba wyświetleń

piątek, 16 marca 2012

Prawo jazdy 2013

W artykule mam zawarte informacje na temat zmian na prawo jazdy katergori A. Opisane wszystkie kategorie i zmiany jakie przyniesie nam rok 2013. (AM, A1, A2 I A)

21750971212950357683

Prezydent niedawno podpisał nową ustawę o kierujących pojazdami. Zgodnie z nią, świeżych kierowców (samochodów jak i motocykli) czeka 2-letni okres próbny (pozostałych - wymiana praw jazdy na nowe - okresowe). Po popełnieniu dwóch wykroczeń "zielony kierowca" zostanie wysłany na kurs reedukacyjny, a po trzech wykroczeniach lub jednym przestępstwie przeciw bezpieczeńtwu w ruchu drogowym (np. jazda po pijaku) straci prawo jazdy. Kierowcy z dłuższym stażem, którzy uzbierają 24 pkt karne będą kierowani na kurs reedukacyjny, a nie jak jest obecnie na ponowny egzamin. Jeśli jednak po raz drugi zgromadzą 24 punkty karne (razem już 48) w ciągu 5 lat, pożegnają się z uprawnieniami.

AM - uprawniające do kierowania motorowerem i i czterokołowcem lekkim, czyli quadem o masie bez obciążenia do 350kg, prędkość maks. do 45 km/h i silniku o pojemności do 50ccm. Kategoria ta, będzie dostępna po ukończniu 14 roku życia.

A1 - pozwalające na jazdę motocyklem o pojemności nieprzekraczającej 125ccm, mocy nie większej niż 11kW (15KM) i stosunku mocy do masy własnej motocykla niższym od 0,1 kW/kg (czyli 0,13KM/kg), motocyklem trójkołowym o mocy nie przekraczającej 15kW (20,4 KM) i pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM. (16 lat)

A2 - pozwalające na jazdę motocyklem o mocy do 35 kW (47,6 KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2Kw/kg, (0,27 KM/kg), motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW (20,4 KM) i pojazdami dla kategorii AM. (18lat)

A - wszystkie motocykle. (24 lata)

Prawo jazdy kategorii A, będzie można uzyskać po ukończeniu 24 lat, można jednak uzyskać je wcześniej, stopniowo zdobywając uprawnienia:

1. Najpierw prawo jazdy A1 ( ukończone 16 lat).

2. Następnie po co najmniej dwóch latach będzie można zdawać egzamin na kat. A2 (18 lat).

3. Po upływie kolejnych dwóch lat można zdawać egzamin na prawo jazdy kategorii A (20 lat).

---

blogger13 http://przemek-motocykle13.blogspot.com/

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Audi A6

Autorem artykułu jest S S


Każdy szanujący się koncern motoryzacyjny ma jakiegoś "konika". Bmw stawia na prowadzenie auta. Z kolei Audi skupia się na odchudzaniu samochodów. Audi A6 jest około 80 kilogramów lżejsze od poprzednika w tej samej klasie silnikowej. W świecie motoryzacji to olbrzymi postęp.

audi+a6%252C+super+cars%252C+AUDI%252C+show

Odchudzenie Audi możliwe było dzięki zastosowaniu aluminium oraz opracowaniu lżejszych elementów przeniesienia napędu. Na przykład napęd quattro jest teraz o 25 kilogramów lżejszy poprzedniej generacji. Redukcja masy przekłada się na niższe zużycie paliwa a co za tym idzie umożliwia zastosowanie mniejszego zbiornika paliwa co prowadzi do dalszych oszczędności. Nie brzmi to porywająco więc przejdzmu do części właściwej czyli "jak to jeździ?"

2011-Audi-A6

W porównaniu z odchodzącą generacją nowe Audi A6 ma zaostrzone linie które współgrają z obecnym designem marki z Ingolstadt. Kokpit przeniesiono z A7. Deska rozdzielcza wydaje się być lekka a to dzięki możliwości schowania wyświetlacza systemu info-rozrywki. Nawiasem mówiąc ten wysuwany wyświetlacz zastosowany pierwszy raz w nowym Audi A8 jest naszym zdaniem zabiegiem czysto designerskim bo niestety nie zwiększa on funkcjonalności auta. Wyświetlacz jest potrzebny do obsługi radia, nawigacji, komputera pokładowego itp. Wprawdzie można go schować i odczytywać informacje z wyświetlacza między zegarami ale obsługa wielu funkcji powoduje, że wyświetlacz się otwiera. Chowanie go więc traci sens. Rozumiemy że schowany wyświetlacz nie zaburza linii deski rozdzielczej ale można przypuszczać że Mercedes nieprzypadkowo zrezygnował z tego rozwiązania przy okazji niedawnego liftingu C-klasy.

Fotele? Wygodne z opcjonalną funkcją masażu. Obsługa poszczególnych systemów logiczna. Nowością jest wykorzystanie zdjęć satelitarnych Google Maps w systemie nawigacji. Korzystanie z tego rozwiązania wymaga posiadania karty SIM z wykupioną usługą transmisji danych najlepiej nieograniczoną bo w ciągu godziny nawigacja pobiera ok. 150MB. Na szczęście system zapisuje pobrane zdjęcia więc jeśli cały czas jeździmy po tych samych trasach nie zapłacimy za dodatkowy przesył danych. Po co nam Google Maps w samochodzie? Choćby po to aby lepiej zorientować się w terenie. Kto nie potrafi czytać map ten wie o czym mówimy.

z9095432X%252CAudi-A6-2011

Do a6-ki Audi oferuje silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemności od 2 do 3 litrów i mocy od 177Km do 300KM. Dzięki obniżonej masie auta oraz zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań takich jak 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów w zależności od wersji silnikowej samochód zużywa od 12 do 21 procent mniej paliwa niż odchodząca generacja z takim samym silnikiem.

Nowe A6 jest lepsze od poprzednika w niemal każdym aspekcie. Wspomagany elektro-mechanicznie układ kierowniczy nie daje tak dobrego czucia drogi jak w poprzedniej generacji w której stosowany był układ hydrauliczny. Ale zajęci googlowaniem drogi na ważne spotkania biznesmeni prawdopodobnie tego nie zauważą.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

ŁADA NIVA nadal w sprzedaży

p>Autorem artykułu jest Waldemar Florkowski


Choć od debiutu modelu na rynku wschodnim minęło... 35 lat, to model ten nadal jest w produkcji i co najlpesze ma się zupełnie dobrze, auto które zrewolucjonizowało wschodnią cześć Europy, nadal cieszy oko w salonie.

Choć od 2006 powinienem używać nazewnictwa ŁADA 4x4 - gdyż taką nazwę model ten obrał.
Więc w czym tkwi fenomen tego modelu?
Gdyby spojrzeć globalnie na te 35 lat produkcji dostrzeżemy tu wiele rekordów Guinnessa, począwszy od tego, że pierwszy lifting ten model przeszedł dopiero w 1995 roku, czyli po niespełna 20 latach od wprowadzenia na rynek.
Kto wybiera ten model?
Nie ma co ukrywać, mimo kolejnych liftingów, czyli nieznacznych modyfikacji, wnętrze tego auta pamięta, czasy towarzysza Leonida Ilicza Breżniewa, jest toporne, siermiężne, plastikowe do bólu i spartańskie niczym Tata NANO.
Jednak nadal cieszy się powodzeniem, w czym tkwi sukces?
Gdyby zestawić właściwości terenowe z ceną, to nawet Dacia Duster przegra z kretesem, gdyż za 41000 PLN posiada stały napęd 4x4 z reduktorem terenowym i z klimatyzacją (tzn. opuszczanymi na korbelkę szybami). Gdy dołożymy do tego silnik konstrukcji a'la Polonez CARO MPI, mamy samochód który możemy naprawiać nawet na parkingu pod blokiem.
W mieście pali grubo ponad 12 litrów, nie jest w stanie osiągnąć dopuszczalnej prędkości na autostradzie i mógłbym tak wymieniać te negatywne elementy w nieskończoność, to auto ma same wady - ale mimo to je kocham!
Dlaczego?! Miałem okazję przejechać się tą siermiężna konstrukcją i właściwości terenowe tego modelu są nieocenione, mały rozstaw osi, krótkie zwisy, sprawiają, że właściwości terenowe togo modelu są olbrzymie! I nie interesuje mnie plastikowość, ponieważ gdy miałbym wybierać quada Hondę TRX a "Nivkę" nie zastanawiałbym się nawet 5 minut!
Najlepszym przykładem użyteczności tego modelu są nasze służby leśne od lat bazujące na Ładzie.
Jednak czy warto dać za nową 41000 PLN?! NIE!
Polecam odczekać rok, dwa i spokojnie odkupimy auto za 60% wartości!

---

www.moto-opinie.eu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl